San Francisco: óók de kids vinden je geweldig

Gepubliceerd op 22 april 2021 om 19:00

De kids waren dus mooi op weg naar het Amerikaanse ritme, maar desondanks vonden wij het nog wel aardig vroeg. Omdat ze vroeg wakker waren zaten wij ook al op tijd in onze kleren. En dat kwam goed uit, want vandaag stond de Whale Watching tour op het programma.
Met de uitgeprinte, vooraf geregelde, tickets van de Hop on Hop off bus op zak richting de bushalte om de hoek. Hier pakten wij de bus naar Pier 39. We zaten bovenin de bus en helemaal vooraan. Thyz keek zijn ogen uit. Lyz vond het vooral leuk om haar eigen spiegelbeeld te zien in de ramen van de bus.

Vandaag namen we geen buggy mee, omdat er hoogstwaarschijnlijk geen ruimte zou zijn bij de steiger om onze buggy te stallen. Dus Lyz in de draagzak en Thyz aan de hand.
We waren mooi op tijd bij Pier 39, waardoor we daar nog even rond konden wandelen. En van rond wandelen komt winkels in gaan en van winkels in gaan komt..... Thyz heeft een knuppel en bal van de San Francisco Giants (Over iets minder dan drie weken gaan wij een wedstrijd van hun bezoeken).
Ook zijn we nog bij de zeehonden en zeeleeuwen geweest. De kids vonden het erg leuk om ze van zo dichtbij te zien. Maar Thyz vond het er wel erg stinken, en wij ook.

Vervolgens richting de steiger waar de boot zou vertrekken om walvissen te gaan spotten. We moesten even wachten op de boot en ook hier vertrokken we met een klein beetje vertraging. Maar, we hebben een dolfijn en walvissen gezien! En eentje nog best dichtbij.
Thyz vond het allemaal erg interessant... vanachter het raam. Op het buitendek waaide en hobbelde het hem te hard. En daar kon mama hem geen ongelijk in geven. Ook met Lyz naar binnen, waar het zicht nog steeds prima was.

Na de walvistocht hebben we nog een rondje gemaakt bij Pier 39. De kids gingen in de draaimolen, normaal gesproken voor Thyz het moment om voor autocoureur of cowboy te spelen. Nu wilde hij samen met Lyz en mama op een bankje. Ben je ziek kerel?
Na de draaimolen vonden we een tafeltje bij een crêperie voor onze lunch. Wij zaten lekker te smullen, maar de pannenkoek, normaal favoriet, viel niet in de smaak bij Thyz. Hij leek toch weer wat last te hebben. Het eten deed pijn, de aften waren ook nog niet weg. Dus, lekker terug naar het hotel, zodat de kids en mama even konden rusten. De kids vooral voor het ritme, en Thyz om wat op te knappen, en mama om van de keelontsteking af te komen.

Na een goede powernap waren we klaar voor de avondtour met de Hop on Hop off bus. Met een hotdog in onze hand werden we door San Francisco gereden met een stop op Treasure Island. Vanaf hier heb je een geweldig uitzicht over de stad, een mooi fotopunt!

Het was ondertussen aardig afgekoeld, dus op de weg terug zaten we lekker warm binnen, beneden. Nadat de chauffeur ons weer bij Union Square had afgezet zijn we in één streep naar het hotel gelopen en lekker in bed gekropen.

Dat Thyz en Lyz goed op weg waren naar het Amerikaanse ritme bewezen ze de volgende ochtend. Ze hadden een hele goede nacht gehad en hebben geslapen, en ons uit laten slapen, tot 08.30u.
Ontzettend fijn, dat betekende dat we een volle dag konden gaan maken.

Opa en oma waren al vroeg op pad met een Uber naar Alcatraz. Wij gingen na ons ontbijt ook richting Fishermans Wharf, wederom met de Hop on Hop off, maar nu ook met buggy. Let op! De buggy moet tijdens het rijden ingeklapt worden. Deze mag dus niet met kind en al in de bus staan. Hier hebben we een bezoek gebracht aan Aquarium of the Bay. Een ontzettend leuk aquarium met voornamelijk dieren uit de San Francisco Bay Area. De kids keken hun ogen uit, helemaal in de tunnel. En wij ook. We hebben ons ruim twee uur vermaakt in het aquarium.

Daarna gingen we met de bus verder de stad rond. We zijn uitgestapt bij het Golden Gate Park. Hier zagen wij een paar foodtrucks staan en daar hebben wij geluncht. Vervolgens gingen we naar de Japanese Tea Garden. Wat is dit mooi aangelegd zeg. Bij de Japanese Tea Garden hebben we een tijd rondgewandeld, Thyz bij papa op de rug met draagzak en Lyz in de buggy. Toen we hier klaar waren gingen we richting bushalte om vervolgens met de bus over de Golden Gate Bridge te gaan en uit te stappen in Sausalito. Sausalito is een heerlijk dorp met een mooi uitzicht op San Francisco, de Bay Bridge en Alcatraz. Echt een aanrader! Wij hebben hier een ijsje gehaald en deze aan het water opgegeten.

Vanuit Sausalito kan je met een ferry terug naar San Francisco, maar omdat wij met de Whale Watching Tour ook al op de boot hadden gezeten besloten wij gewoon met de bus terug te gaan.

Het was echter zo druk voor de laatste bus vanuit Sausalito dat wij even moesten wachten op een extra bus. Rond vijf uur waren we weer op weg naar Union Square, met twee vermoeide kindjes. Nu met een chauffeur die het prima vond dat Lyz in de buggy bleef zitten, erg fijn!

Onderweg van Union Square naar het hotel stapten we een Italiaan binnen om daar lekker een hapje te gaan eten. Alleen had Thyz weer zoveel pijn aan en in zijn mond dat we hebben gevraagd of we het mee konden nemen naar ons hotel. Ontzettend zielig voor Thyz, het ging de rest van de dag zo goed.

De medewerkers waren heel vriendelijk, hielpen nog met het vinden van een Pharmacy en hadden binnen no time het eten ingepakt.
Ondertussen was Maikel op weg naar de Pharmacy en kwam met, hopelijk, een wondermiddel terug: Orajel. Als het goed is pijnstillend en helend tegelijk. Op de hotelkamer Thyz zijn tong en tandvlees ermee ingesmeerd, nadat mama het eerst even had uitgeprobeerd. De tong en het tandvlees voelen wat verdoofd waardoor het eten een stuk minder pijnlijk is. Thyz kon gelukkig wat eten zonder al te veel pijn te hebben. Na op de kamer gegeten te hebben zijn we allemaal naar bed gegaan.

En toen, na een goede nachtrust, was alweer onze laatste ochtend in San Fran aangebroken.

De kids gingen even in bad, lekker relaxen samen. Daarna gingen we naar Mel’s Diner voor ons echt Amerikaanse ontbijt… Pancakes!
Wij zijn in 2014 ook bij Mel’s geweest en dit maakte het San Francisco avontuur voor ons compleet. Deze vestiging, aan de Mission St, is helemaal in 50’s stijl. Je vindt hier heel veel Amerikanen en helemaal niet zoveel toeristen.
Na het ontbijt richting het hotel om de laatste spullen in de koffer te pakken, terwijl ondertussen de auto’s opgehaald werden door papa en opa.

En toen was het doei hotelkamer, de spullen naar de lobby en uitchecken.
We zaten in Hotel Fusion, a C-Two hotel, vlakbij Union Square. Wij hadden gekozen voor dit hotel door de combinatie van goede en centrale ligging (wij wilden graag vlakbij Union Square zitten), de mogelijkheid van driepersoonskamer (voor Thyz een eenpersoonsbed) en een prima prijs.

Een heel dubbel gevoel, want wat blijft San Francisco een heerlijke stad! Maar we hebben natuurlijk ook heel veel zin in de avonturen die nog komen gaan.

Bekijk in deze video de foto’s en filmpjes bij dit blog.